زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
 

سیدبهاءالدین بن حسن مهدوی اصفهانی





سیّدبهاءالدّین مهدوی بن سیّدحسن نحوی بن سیّدمهدی نحوی بن سیّدمحمّدحسن مجتهد موسوی اصفهانی، عالم فاضل زاهد در اصفهان می‌باشد.


۱ - معرفی اجمالی



سیّدبهاءالدّین مهدوی بن سیّدحسن نحوی بن سیّدمهدی نحوی بن سیّدمحمّدحسن مجتهد موسوی اصفهانی، عالم فاضل زاهد.
در سال ۱۳۰۲ه. ش در اصفهان متولد گردیده و نزد علمای اصفهان از جمله شیخ هبةاللّه هرندی، شیخ احمد فیاض، حاج آقا سیّدحسین خادمی، سیّدصدرالدّین کوپائی و حاج آقا رحیم ارباب تحصیل نمود و سال‌ها در معیّت و ملازمت حاج آقا رحیم ارباب از فیض معنویت و ملکات فاضله ایشان بهره‌مند گردید. آن‌گاه به نجف اشرف عزیمت نمود و از درس آیات عظام سیّدابوالقاسم خوئی، سیّدعبدالهادی شیرازی، میرسیّدعلّی علّامه فانی، سیّدجمال‌الدّین گلپایگانی و امام خمینی استفاده نمود. سپس به اصفهان بازگشته و به انجام وظایف شرعی از جمله اقامه نماز جماعت در مدرسه ملّا عبداللَّه و مسجد کفّاش‌ها (واقع در بازار کفّاش‌ها جنب میدان امام اصفهان) مشغول شد.

۲ - شخصیت فردی



وی عالمی مقدّس و مواظّب بر انجام واجبات و مستحبّات و متخلّق به اخلاق حسنه بود و از جمله به اقامه نماز در اول وقت و نماز شب، خواندن زیارت عاشورا و برگزاری مجالس عزاداری سعی و اهتمام فراوان داشت و در مراوده با مردم بسیار مهربان و متبسّم و گشاده روی بود.

۳ - وفات



این عالم ربّانی در یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۲ه. ش (مطابق با ۱۴ ربیع الثّانی ۱۴۲۴ه. ق) وفات یافته و در جوار مرقد امامزاده جعفر و مرتضی (علیهما‌السّلام) معروف به امامزاده جعفریّه در خیابان‌ هاتف اصفهان مدفون شد. (مصاحبه با مرحوم سیّدبهاءالدّین مهدوی توسط غلامرضا نصرالهی در روز ۱۱ بهمن ۱۳۶۹ه. ش.)
[۱] قاسمی، رحیم، وفیات علمای معاصر اصفهان: خطی.


۴ - پانویس


 
۱. قاسمی، رحیم، وفیات علمای معاصر اصفهان: خطی.


۵ - منبع


مهدوی، سیدمصلح‌الدین، اعلام اصفهان، ج۲، ص۱۷۹-۱۸۰.    
مهدوی، سیدمصلح‌الدین، اعلام اصفهان، ج۲، ص۱۷۹-۱۸۰.    






آخرین نظرات
کلیه حقوق این تارنما متعلق به فرا دانشنامه ویکی بین است.